همه چیز درباره کتاب داستان

همه چیز درباره کتاب داستان

صفر تا صد کتب داستانی

کتاب داستان، حکایت یا روایت طولانی است که به نثر نوشته می شود. به عبارتی، داستان از تخیل نویسنده خلق شده و رویدادها و شخصیت های آن اغلب به صورت غیر واقعی هستند. نگارش این کتاب به خلاقیت و ابتکار نویسنده بستگی دارد.

لازم به ذکر است بدانید کتاب داستان، قدیمی ترین و رایج ترین قالب هنری و ادبی است. به واسطه این قالب نویسنده می تواند سرگذشت و تجربیات و رویدادهای زندگی خود را به نسل های بعد انتقال دهد. این کتاب ها از جذابیت فوق العاده ای برخوردار بوده و همواره مخاطبان و خوانندگان زیادی را به سمت و سوی خود جذب می کنند.

کتاب داستان بیان یک واقعه است خواه به صورت تخیلی و خواه به صورت خیالی. داستان ها به گونه ای هستند که خواننده با مطالعه آنها رویدادهای موجود در داستان را تجربه می کند. در روزگاران گذشته تالیف اینگونه کتاب ها با برخی دشواری ها و موانع مواجه بوده اما امروزه بر تعداد نویسندگان اینگونه آثار افزوده شده است.

به طور کلی، کتاب داستان ابزاری برای انتقال اطلاعات، تجربیات، نگرش ها به شمار می رود. داستان ها در موضوعات متعدد نگارش شده و هر یک از آنها مخاطبان خاص خود را دارند. در واقع، داستان بازافرینی رویدادهای واقعی و غیر واقعی است که به صورت هنری و ادبی نوشته می شود.

کتاب داستان متشکل از انواع داستان است که عبارتند از:

  • داستان کوتاه
  • داستان بلند
  • رمان
  • داستانک

نکته: هر یک از انواع داستان دارای عناصری است که در ضمن داستان به آنها پرداخته می شود. چاپ اینگونه کتاب ها مستلزم تخصص و دانش فراوان است. به همین سبب توصیه می شود برای انتشار این کتاب ها به انتشارات معتبر مراجعه شود.

 

صفر تا صد کتاب داستان

 

ویژگی کتاب های داستان

 

یکی از مهمترین ویژگی های این نوع کتاب ها این است که معنا و مفهوم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حجم داستان فاقد محدودیت است و نویسنده می تواند به هر اندازه که می خواهد بر حجم داستان بیفزاید. توصیه می شود نویسنده ابتدا مخاطبان خود را در نظر بگیرد و سپس به نگارش و چاپ این کتاب ها اقدام نماید.

لازم به ذکر است بدانید که نویسنده کتاب داستان باید ابتدا هدف خود را تعیین کند و سپس به نگارش کتاب روی آورد. داستان از ویژگی های بسیاری برخوردار است که مهمترین و برجسته ترین آنها عبارتند از:

  • داستان اغلب به نثر می باشد.
  • در داستان تخیل کاربرد فراوانی دارد.
  • هر داستان بیانگر حادثه و رویدادی است.
  • ساختار داستان بر پایه رابطه علت و معلول است.
  • حجم داستان اغلب مشخص است.

نکات مهم پیرامون کتاب داستان

برخی اصول و دستورالعمل ها لازم الاجرا هستند. نویسنده باید صفر تا صد این قواعد را رعایت کند تا بتواند قابلیت تاثیرگذاری داستان را چندین برابر نماید.

چنانچه کتاب داستان در قالب کم حجم باشد باید به ایجاز و اختصار متن اهتمام اساسی شود. نویسنده باید داستان را به گونه ای بیان کند که در کوتاه ترین زمان با کمترین تعداد کلمات، مفهوم و هدف اصلی نویسنده به مخاطب منتقل شود.

 

 

نکات مهم پیرامون کتاب داستان

کتب داستانی یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین انواع ادبی است که طرفداران بسیاری دارد. ساختار و محتوای این کتاب ها نسبت به داستان های گذشته دچار تغییرات و تحولات اساسی شده است. نکته قابل توجه این است که داستان اغلب در اشکال مختلف نقل و بازگو شده و این یک امتیاز برجسته برای کتاب های داستان می باشد.

شایان ذکر است بدانید کتاب های داستانی دارای جنبه های پندآموز و عبرت انگیز است. به عبارتی، داستان ها  تجارب زیادی نظیر یادگیری، تجربه بهتر زیستن و … را در اختیار مخاطب قرار می دهد. بنابراین، نویسنده با در نظر داشتن خواسته مخاطبان به نگارش و چاپ اینگونه کتاب اقدام می کند.

یکی از نکات مهم این کتاب ها چاپ و انتشار آن است. این اقدام کاملا تخصصی است و توسط انتشارات معتبر و متخصص انجام می گیرد. چاپ اینگونه کتاب همچون سایر کتاب های علمی، اموزشی، رمان و … مستلزم رعایت دستورالعمل ها و قواعد خاصی است.

به منظور افزایش کیفیت و قابلیت اثرگذاری این نوع کتاب، توصیه می شود صفر تا صد مراحل چاپ این کتاب ها به انتشارات معتبر واگذار شود. یکی از معتبرترین انتشارات برای چاپ انواع کتاب های داستان، انتشارات پاب است.

انتشارات پاب علاوه بر چاپ کتاب های علمی و درسی، و تبدیل پایان نامه به کتاب در زمینه چاپ کتاب های داستان نیز از مهارت فوق العاده ای برخوردار است. چنانچه نویسنده می خواهد داستان خود را با اطمینان و آسودگی خاطر چاپ کند به این انتشارات مراجعه کند.

کتاب شعر و نکات مربوط به آن

مرداد 2, 1401

امتیاز چاپ کتاب در رزومه تحصیلی و نکات مربوط به آن

مرداد 2, 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *